Fitcross å lördagsgodis!

Paaaaappa!

Klockan har faktiskt inte hunnit slå sex idag förän detta dagliga rop hörs från Vilde och Oskars rum. De är självklart oxå att han alltid ropar pappa. Varför inte pröva och ropa mamma någongång? ;) Men vad gör man inte för sina barn.
Så de vara bara att ta sig upp och starta dagen. Detta blir ju gjort på ett ganska så gött sätt då så de är inte så farligt som de låter :). De blir kudde och täcke i soffan tillsammans med Kaptein Sabeltann på tv:n. Så de är ju bara hygge :).
Som de låter i texten ovan så är de inte varje gång pappa Rikard går upp......de tror jag Lisa tycker är viktigt att understryka ;). Vi kör självklart varannnan dag.

Just idag var Sabeltann intresset tämligen litet. Redan kl halv sju var de dags för träning. För att inte tala om den otroligt viktiga kampen som skulle spelas ca 06.42.
De är rätt så kul gjort av min son om jag får säga de själv.....vilket jag får.....Han släcker ner hela lägenheten och så springer han till sitt rum. Då vill han att jag skall ropa......." å nu kommer han, Nr 10 Oskar "Messi"Nilsson. Så kommer han inlöpandes på "planen" (vardagsrumsgolvet) och tar emot mina och Vildes hyllningar i klädd en Barcelona tröja :). När de är klart då startar kampen. Då blir de fullt fart fram och tillbaka med bollen. Den flyger högt och lågt och in och ut ur målet. Men han har god kontroll än då :). Pappas gutt ;)

Idag blir de annars en go lördag. Dagens träning består av Crossfit. De är ju gött. Sen blir de pulka/skidåkning hoppas jag :).
Men före de måste vi nog handla lite lördagsgodis. För de är ju dagens viktigaste ting och göra innan man kan koncentrera sig på annat :).

Måste bara tala om att min kära sambo Lisa har nördat ner sig. :) I två saker. Först Google Earth och sen Morden i Midsommer :).
Igår satt hon och kolla runt på Google Earth. Hon drömde sig tillbaka till Spanien och till Orust :). Jag kan hålla med om att de är rätt så grymt att man kan se hus och folk så tydligt på de bilder som kommer upp.
Men att lägga en lördagkväll på de vet jag inte helt ;). Undra om jag får lite käft nu när hon vaknar om en stund och läser detta :). Klart jag inte får de för hon e ju skön mina dama :).

Men nog om de.... Nog om allt faktiskt....

Fånga Dagen gott folk och tänk som jag gör.....hellre en lördag i Bodö än en lördag i Hedekas......:)

Snakkes!

-Rikard.


Oskar i kampmodus ca 06.45 lördagen den 14 jan 2012 :)







Kommentarer
Postat av: Jenny

2012-01-17 @ 23:11:50
Postat av: Jenny

Nu förstår jag inte riktigt.. Vad skulle kunna va bättre än en lördag i Hedekas?!

2012-01-17 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0