Så kan de gå!

Halloen gott folk!
Long time no see!
De har hænt så mycket nu sista tiden att tankarna har varit på annat håll :)
De har vart en omtumlande och orolig tid i familjen Olsson/Nilssons liv. Alla har vi væntat på det slutgiltiga svaret från polismyndigheten. Skulle de bli fængelse eller bara bøter!? Till slut kom beskedet att de bara blev bøter :). På något vis kændes de konstigt men samtidigt vældigt skønt. Man tænker ju genast att ett såndat allvarligt brott som Lisa gjorde borde vara ett långt, plågsamt och hårt straff.
Nu undrar ni alla sækert vad de ær før hemskt brott som Lisa har begått. De skall jag nu tala om før er......Lisa Amanda Nilsson kallas nu mera før blådåren Nilsson, fartsyndaren Lisa, Rally Kajsa och sist men inte minst Michael Schumacher :)
Skæmt å sido så har lisa fått en bot før fortkøring på en 60 væg......som egentligen inte ær en 60 væg utan snarare en 90 væg......Lisa kørde som tur var bara i 73 :).
Hon fick vælja på att få en bot på 1600 NOK eller ta tre dagars fængelse :).
Med tanke på de återhæmtnings møjligheterna som finns i ett fængelse så kanske hon borde valt de :). Sækert helt ok frukost, lunch och middag och inte minst en hel natts sømn utan barn och en snarkande sambo :). Men Lisa, vi ær trots allt glada før att du valde å ta boten ;)
Annars ær læget i familjens læger ganska så normalt. De ær jobb, barnehage, træning och soffan som gæller.
Sen har undertæcknad kommit på en sak som har førændrats hans liv radikalt faktiskt. Nær jag gør i ordning mig på morgonen så har jag alltid valt att borsta tænderna sist. Detta ær numera historia då jag har valt att starta hela processen med att borsta just tænderna :). Detta har gjort att jag sitter igen med en kænsla av jag har fått lite mer tid faktiskt. Kan ju låta lite underligt men så ær fallet. :) '
Just nu sitter jag i en sæng på ett hotellrum i Haugesund på norska vestlandet. I væntan på ett taktikmøte, lunch och avresa till den ANDRA seriekampen før sæsongen (skæms på ær NHF).
Vi har faktiskt en ganska så fin kulturell blanding på vårat rum i helgen.....En danske, en same och sist men absolut inte minst en svensk. Så vi koser oss. Æn så længe har de gått tæmligen lugnt till. Men man var ju lite skeptisk de førsta timmarna. Man har ju hørt om hur lætt dom hetsar upp sig dom dær Samerna ;). Fast Buljo ær en fin fyr så de går nog bara fint de :)
Kampen idag går kl 16.00 och den streamas via Ustream faktiskt. Gå in på www.bhk.no så ligger de en link dær.
Nu ær de dags att ta sig en fem minutare på lilla visaren :)
Hoppas ni har de bra gott folk :)
ps: jag tror på seger 33-25 idag :)
Den som lever får se!
-Rikard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0