Lørdagskos, rastløshet och en handbollsmatch!

Nu ær de høst i Bodø.

Så, nu har æntligen høsten kommit till Bodø. Detta har medført att de har blivit en innedag på Lisa, Vilde, Oskar och undertæcknad. Man kan sæga att planlæggningen på denna dagen startade kl 02,17 natten till idag. Då kom Vilde in våran sæng och typ var klarvaken. Hon krøp ner under mitt tæcke och sa till mig att "pappa imon skall vi pærla massa pærlor". Eftersom jag ælskar min dotter øver allt annat svarade jag ju sjælvklart JA. Så fortsætter vi å snakka lite och då kommer vi fram till att vi skall køpa lørdagsgodis och hælla upp i skålar å sætta på "våra platser" nær vi pærlar :). Sen lægger hon till lite snabbt innan hon somnar att hon vill ha en stor skål. Viktigt! 

Så dagen idag gick alldeles før fort och pløtsligt var de kvællen. Kollat lite tv och sen blev de en handbollsmatch på ehftv. 
Så nu ær jag så jævla rastløs att jag funderar på att gå ut å springa. Men lugn gott folk de kommer ikke till å skje. 
Kanske ær dærfør jag skriver denna meningsløsa blogg :). 

Det har ju varit en bra dag generellt i sportværlden idag. Zlatan var het som vanligt i AC Milan och Haugaland slår rætt så lætt Halden "topp"Håndball ;). Vilket ær bra før oss. Många bra resultat med en del fotbollskamper och annat.
Så nu avslutar vi hær med Notthing Hill och lite chips. Dessutom skall de bli gøtt att få sin egen sovmorgon denna vecka imon. De tackar vi før. 

Så nu sæger vi tjing tjong kines som Vilde å Oskar sæger nær man går från barnehagen. (hoppas inte de børjar en kines på barnehagen)

Slutet gott allting Gott!

Gløm ikke å stille klokka ;)

-Rikard! 


Vilde lekte idag att Christian Berge var hær :). Denna mannen har satt sina spår i mina barns minne. Å de ær vi glada før <3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0