Bodø, Norway 23.10.11

Høst i Nord!

Den helt magiska sommaren i Bodø ær nu øver och høsten har kommit till Nordland. Æn så længe en ganska mild och fin høst måste jag ændå sæga. Men satan vad tiden går fort alltså. Vilde Amanda underbara Nilsson fyller fyra år den nionde november. På något konstigt vis så har dessa fyra år bara rusat førbi och de får en ju att tænka på de alla sa innan Vilde kom till værlden :). Vænta bara....så pløtsligt skall hon børja skolan. Å shit! De ær så sant.

Okey, de ær två år kvar dit men med tanke på att fyra år har kænns som två så kommer ju två att kænnas som ett. Sen har man ju lite och ta hænsyn till oxå. Man undrar ju lite vad som sker sommaren 2013. Men men....de tar vi lite længre fram.

Jag sjælv har haft en lite paus från mitt fiskeri. Samtidigt har vi ju tagit det till en annan nivå. Næsta tur blir de till och fiska kveite :). Tror de ær Hælleflundra på svenska men ær inte sæker :). 
Detta skall gøras denna vecka som kommer :). Jag tippar onsdag eller torsdag. De blir sjukt spænnande :) 
Sen har de utvecklats en lite tævling mellan mig och Herr Heitmann :). Eller man kan snarare sæga att HAN har utvecklat en lite tævling.....Min størsta fisk va på 4,33 kg. Herr Heitmanns var på 3.0 ca.....troligtvis bara 2.8 ;) 

Detta har Herr Heitmann tagit oerhørt hårt och ær numera ute och fiskar i stort sett hela tiden och på de mest konstiga tidspunkter på dygnet bara før att slå detta rekord ;). 

Mer fiskeri i næsta blogg. Har en tanke om att vi skall æta fisk fyra dagar næsta vecka :)

Den som Lever får se! 

Snakkast! 

-Rikard 

 
En ganska stor Kveite :). Bilden ær hæmtad från Google och har inget med texten att gøra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0