Två Veckor i Nordland.....

Vad säger man?

Vi tog taxi från Åsrumveien kl 08.15 för att ta oss ut till Torp (Sandefjords lufthavn) efter en super helg hos personer som har blivit nära å kära :). Tusen takk för er gästfrihet :).
Det var lite regn i luften men annars en helt ok väderdag.....Kidsen var lite spända å hade nog nu insett att vi inte skulle komma tillbaka till vårt kära Sandefjord på en bra stund men vi var alla glada trots lite tårar och lite skumma känslor i kroppen. Själv har jag faktiskt aldrig känt de så när jag har flyttat från nåt...något....några :(...men denna gången var de faktiskt tråkigt.

Så kom vi ju ut till flyplassen till slut och då såg vi alla fyra bara fram imot de som komma skulle :).
Allt gikk ju med glans....vi kom på planet å fick satt oss långtbak i allas våra kära wideröe plan.

Ready for take off :))

Oskar hade ett handbagage med sig......de var mest för att underhålla honom på flyplassen i väntan på boarding.....bara de att hans smarta pappa Rikard glömde ju de med tryck å sånt........Efter 15 min i luften så kom jag på att HELVETE....de ligger en väl pumpad fotboll i hylla ovanför mitt huvud :)))......jag gikk genast till den närmaste flygvärdinnan som för övrigt var en man. Jag sa...du jag har en boll här som sväller å sväller :) Vad skall jag göra nu?
Han fråga om jag hade en nål så vi kunde ta ut lite luft....men ikke.......Kapten sa att om de smäller......sätt dig på den :).

Men vi hade kontroll på den å när vi hade kommit upp tilll den höjden vi skulle flyga på så var bollen SPRÄNGFULL! Men de gikk bra........ Hade vart fint om den smält där ;)

Så vips så var vi i Bodö......

Efter en helt nydelig landing på Bodö lufthavn så började de nya livet plötsligt. Lägenhet, bil å alla våra möbler var redan på plats o vi kunde bara börja gotta oss med å få i ordning lägenheten. Lisa styrde upp de å jag var tillstede som man så fint säger.....

Vi tog verkligen dagarna som dom kom och var de fint väder tog vi bilen å körde en promenad :).
Vad säger man nu när man vart här i två veckor då?
Känns lite konstigt......För de e ju fortsatt ferie......så på något sätt känns de som attt vi bara är på just ferie.......men de vänder nog snart.
Vill ju bara börja träna!!!

Vilde å Oskar är ju bara helt sjukt bra. På dom två verkar de som vi inte har flyttat men Vilde pratar MASSOR om Sandefjord å framför allt barnehagen å en person där.....Vet ikke om du läser detta men....du har satt dina avtryck :)
Oskar tror att allt som har ett adidasmärke på sig är Runar :)......de han snakkar om e Runarhallen......han tjöta så mycket häromdagen så jag sa.......här e den nya Runarhallen å peka på Bodö spektrum. :)
Vet ikke om han går å ändra på.....så insyltad han e i Thorleifs våfflor ;)

De var härligt med första besöket från Sverige.....Mommo kom upp i torsdags :). Stort!
Så väntar ju jag på min käre om ett tag oxå...skall riktigt nice :)

Nu skall jag å svigermora mi ut å kolla midnattsol :)

Hur de ser ut.....

Ja...

Den som lever får se!

Me snakkast!

-Rikard


Vilde är duktig på att cykla numera :)


Schysst utsikt från lägenheten :)


De va finväder ankomst dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0