Nu e jag 3 år :)

Pappa vet ikke! 

Torsdag kväll och mamma hade legat i sängen hela dagen med massa smärtor! Jag tänkte bara att nu måste jag hjälpa henne o få stopp på detta. Så jag väntade tills pappa kommit hem o sen knacka jag på. Ganska försiktigt men ändå bestämt! Nu skall jag komma ut! :) 

De hade blivit natt och kl stod på 00.05. Då kände jag plötsligt att mamma reste sig och började gå....(shit va de skaka) :) 

Plötsligt hördes en ljud som lät som en bil......Ok, nu skall vi ut o åka mitt i natten! Vad händer? En halvtimma senare ligger mamma ner igen känner jag.......massa konstiga grejer utanför min dörr hör jag oxå.....De som jag blev mest skraj över var ju att min lilla vatten bubbla jag simma runt i försvann. PANG! så va allt vatten borta. Men de va nån snäll tant som ville hjälpa mig ut förstod jag senare.....och framför allt hjälpa mamma :) 

Så var de ju bara att ta fart o kravla sig ut :) 
Nu jäklar skall jag starta ett underbart liv :) 

Tjabalooooo!!! Nu e jag här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
:))))))) 

Kl 15.56 den 9:e nov 2007 startar jag min resa genom livet. 
Idag har jag som ni kanske förstått lev i tre fina o jätte roliga år......

Första tiden var ju som den var......helt fantastisk! 
Kolla omkring o såg massa nya grejer ju :) 
Sen va jag på restaurang med morfar.....men jag måste erkänna att jag sov mest ;)

Bodde i en lite stad som hette Halden i Norge, precis på gränsen till Sverige......Hade ett kanon år där, ja eller ett och ett halv år....lärde känna massa fina människor som va snälla mot mig. Tänker speciellt på tre personer som jag fick väldigt fin kontakt med. En va den snälla vackra damen med rött hår, Naimy hette hon. Hon passa mig på dagarna när mamma o pappa jobbade på samma tid. Hon va jätte snäll o go! Vi hade jätte kul o gikk massa fina promenader med min lilla vovve.
Caruso ja.......han va tokig han. :) 
Så träffa jag oxå mamma o pappas kompisar. Kim o Ane-Linn......de va kjempe moro! Dom busa med mig HELA tiden :)) o vet ni........pappa kallar honom för Kongo ;) hahaha! 

Sen skulle pappa börja spela i ett annat lag. Så vi skulle flytta. Det nya stället vi kom till hette Sandefjord.....en jätte fin stad på andra sidan Oslofjorden. Där börja jag i barnehage o fikk jätte många kompisar. Men vet ni.....den jag gillar mest e fröken :) Nenta heter hon.....Jätte snäll :) 

Så nu har jag gått i barnehage en stund :) 

Men en annan jätte kul sak som hänt. Det är att jag har fått en lillebror :))))) 
Oskar heter han......han va KJEMPE stor redan som lite o han brottar redan ner mig :@ och han dra mig i håret oxå. Men vet ni vad jag gör då......jag knuffar honom när mamma o pappa inte ser ;) hihihi! 

Så nu går vi på barnehage bägge två....Mamma o pappar jobbar fast inte alla dagar i veckan. Jag och Oskar är hemma med mamma på måndagar. De är skönt!  :) 

Vi gör massa roliga saker hela tiden. Jentetur till Nordby är ju en favorit.....:) Guttene åker på håndball kamp o jentene åker på shopping :). 
Sen är ju Runarhallen en riktig favorit......:) 

Nu skall jag sluta skriva innan pappa kommer o ser att jag skriver på hans blogg ;) 

Men hoppas att ni alla har de bra o att ni kommer o besöker mig snart.....Jag blir så glad när de kommer besök :)
Sen vill jag oxå hälsa till alla mina kompisar...Ni vet vilka ni är. 
Men de är ju framför allt tre stycken jag tänker på....ni bor ju tyvärr inte här längre men en sak skall ni veta....jag pratar om er varje dag och jag tror faktiskt att jag kommer att komma ihåg er resten av livet......De e lite konstigt men så e de! :))) Saknar er! 

Men nu skall jag ta ny fart på mitt nya år.....Skall sluta både med sutt o blöja :) 

Hur de går..... de får 

Den som lever se (som pappa nästan brukar säga) :) 

Kos o klem 

-Vilde  :) 


Jag ca 5 dagar gammal :) 


 Mitt första hemmabad :)


Jag o min stolta pappa :) <3


Jag o Malin gungar en sommar morgon 2010 :)


 

  


Kommentarer
Postat av: Helgor

Søteste innlegget da ;)

2010-11-09 @ 23:19:47
Postat av: Caroline

Grattis på födelsedagen, Vilde :)!! Hoppas du fick massa roliga leksaker i present!

2010-11-09 @ 23:33:57
URL: http://carolinesplace.blogg.se/
Postat av: malin

Nu satt jag med vilde o läste det.. konstigt när malin är utan byxor!!

2010-11-10 @ 18:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0