Recepet lekeland!

Så lätt var de att bli barn igen! 

Söndagar är ju som dom brukar vara i Norge.....helt fantastiska :) Allt är stängt och man känner att hela kroppen bara njuter av att veta att de är söndag. En go känsla! 
En perfekt dag för riktiga familje aktiviteter :) i alla fall under "ikke säsong" perioden. 

Så de gjorde Olsson/Nilssos idag. Vi åkte till Metro lekeland här i Sandefjord. DE VA SJUKT KUL DÄR för o si de sån :). Vet inte riktigt vem som tyckte de va mest kul men vi alla fyra hade fantastikt kul idag. 

Vi snakkar hoppborgar, långa, stora, branta, snabba och roliga rutschkanor, bollhav stora som stilla havet. Men de pappa Rikard tyckte var mest kul var när han hamna i ett krig med två helt okända tio åringar. De va inne i ett nät med kanoner som dom helt plötsligt börja bomba på mig och Vilde.... Då tänkte jag direkt.....Vilde, du plockar bollar till mig och jag skjuter ner dom jävlarna :) men bara de att Vilde va inte lika het på gröten som jag :) Hon smet ut till bollhavet den fegisen ;)  Så jag blev kvar där inne med två okända tio åringar och vi bomba varandra ganska kraftigt faktiskt :) 
Efter ca fem- tio minuter kom Lisa med en blick som typ sa......nu räcker de. Fast de va med ett leende på läpparna :) Så jag fick springa där i från snabbast möjligt.......bara de att nu trodde tydligen dom där två galningarna att jag var deras lekledare. Så dom följde efter familjen Olsson/Nilsson överallt :)
  Vi gick vidare till Oskars favvo ställe, bollhavet!! Där inne börja dom kasta som galningar. Dom träffa Vilde i huvudet, hon skratta med blandade känslor men då tänkte jag.....nja, nu är de roliga slut. Så jag tog och sänkte dom där i bollhavet. :) Efter de tröttna dom på oss och gick vidare :) tack för de!  

Vi var där i ca två timmar. När vi kom hem sen så va de bara att visa vägen till sängen för två av världens sötaste ungar. PANG!! Så sov dom. 

Jag drog till golfbanan och njöt av riktigt nice väder och bra golf slag. Lisa gick oxå till sängs :) Förstår att hon var trött som hon klättra med Vilde överallt :) 

Men man kan bara sammanfatta dagen som jäkligt trevlig! 
Vilde och Oskar hade sjukt kul de syntes. Päronen till de små liven hade minst lika kul. 

Nu startar en ny skit spännande vecka med massa nya utmanningar. Bland annat skall jag och Vilde baka kärleksmums. Oskar fyller ju ett år på onsdag och de skall ju firas......men Vilde vill ge en annan person som fyller år på tisdag nåt fint bakverk. :) Vem kan de vara tro....


Den som lever får se! 

Me snakkast! 

-Rikard   

 


Kommentarer
Postat av: malin

Så fina ni är, jätte fin bild på hela familjen! Saknar er!

2010-06-21 @ 06:22:13
Postat av: Lisa

Recepet på dig själv du;) eller receptet som vi andra säger,mohahaha:)

2010-06-21 @ 06:25:58
Postat av: Rikard

aj fan :)

2010-06-21 @ 08:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0