Ny taktik och en trevlig dag :)

Vadå trött!?

Nu har jag tagit del av min sambos taktik när de gäller att stiga upp tidigt på morgonen :). I sin lilla korthet så handlar detta om vår lille son Oskar "tokstollen" Nilsson! (tokstollen) är hans storasysters smeknamn på honom) :) lite små kul :)
Eller de kanske bara är hennes egna föräldrar som tycker de ;) blir ju lätt så :)
I alla fall så vaknar han som gladast ofta runt 05.00.....VARJE DAG! Men de gör ju inget när man tar en dag var. Vi kör varannan dags schempa på de vi vettu :) Dessutom om man gör som Lisa gör så blir de ju BARA positivt att gå upp så tidigt. Man förbereder sig ju dagen innan på att man skall upp tidigt som fan. Precis som om man skulle med flyget till Indien eller gå en runda golf på St: Andrews Golf course. Alltså, man tänker att de är ju skit kul och gå upp tidigt + att man får ju vara med den goaste grabben som finns några extra timmar oxå :)
Så VADÅ TRÖTT!
Bara glad!

Så till denna underbara lördag. Idag va de ju såklart min tur att gå upp ;)
De gjorde vi. Pigga och glada.
Idag blev de morgon promenad med Lisas bror Fredrik "Feddan" Nilsson.......börjar bli många Fredrik för Vilde och Oskar att hålla redan på nu så vi måste sätta smeknamn på er :)
Så FEDDAN fick en tidig morgon han med. Lisa ringde och väckte honom vid tio tiden och faktiskt tvinga med honom på en promenad till Bugården......Han var dock väldigt lätt övertalad.
Så lite bröd och gott humör packades ner i vagnen så tog vi turen till ankornas land här i Vestfold.
Bonus idag var ju att de var massa ankungar där som Vilde fick se.
Hon blev glad :)

Sen sova en sväng, Lisa på jobb och undertäcknad slappa och åt i soffan :). Samtidigt som masters gick givetvis :)
De ville ni väl veta ;)

Så efter närmare omtanke så hände de mest på förmiddagen idag......Fast en två timmars lång promenad på eftermiddagen hann vi ju med oxå.......TVÅ TIMMAR tänker ni ( eller) ?
Nej då, de var inte så långt. Högst en kilometer eller två. Bara de att Vilde hade med sig sin dockvagn ut så de tog typ 38 minuter och gå sexton meter :)
Men hon är ju så sjukt söt!!
När jag och Oskar spela fotboll/handboll på fotballbanen så satt Vilde och gav dockan välling vid sidlinjen :)
Till alla er som undrar.....Rikard Olsson har världens underbaraste dotter :) (med en egen vilja) ;)
Jag gick runt och skratta för mig själv när såg henne hålla på med de fjärde o femte. Hela tiden va de nåt :)  
Älskar älskar älskar henne! :D

Såklart tog jag massa kort på detta med min nya mobil ;) NOT! men kom hem och såg att dator inte hade blåtand. Så får lösa bilderna senare :)

I morgon avgörs Masters och de måste vi ju få med oss.
Hur går de där tror....

Den som lever får se!

Me snakkast!

-Rikard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0